Sklep Modelarski

modele drewniane żaglowców

akcesoria szkutnicze materiały modelarskie

Zadzwoń do nas: 730 719 726

Berbice 1780 - Shipyard ZL004
Berbice 1780 - Shipyard ZL004
Berbice 1780 - Shipyard ZL004
Berbice 1780 - Shipyard ZL004
Berbice 1780 - Shipyard ZL004
Berbice 1780 - Shipyard ZL004
Berbice 1780 - Shipyard ZL004
Berbice 1780 - Shipyard ZL004
Berbice 1780 - Shipyard ZL004
Berbice 1780 - Shipyard ZL004

Berbice 1780 - Shipyard ZL004

Shipyard

Skala: 1/72

Berbice to dwumasztowy szkuner rejowy i klasyczny kliper baltimorski. Posiadał ożaglowanie gaflowe, a wspaniałe jachtowe kształty kadłuba pozwalały na rozwijanie dużych prędkości. Uzbrojenie obejmowało 8 armat 4 - funtowych, 8 falkonetów 3/4 - funtowych i broń mniejszego kalibru. Był groźną jednostką dla statków handlowych i transportowych. Zbudowano go w 1780 roku, a w 1782 lub 1783 zakupiony został przez brytyjską Royal Navy. Po około 12. latach służby na morzu rozbił się u brzegów San Domingo.

Dane produktu:

  • Skala: 1:72
  • Długość: 480 mm
  • Szerokość: 152 mm
  • Wysokość: 360 mm
  • Rodzaj pakowania: Pudełko (500x350x50 mm)

Zestaw wycinany laserowo zawiera:

  • Wszystkie części wycięte laserowo
  • Układ desek na pokładach grawerowany laserowo
  • Wycięte i profilowane laserowo wszystkie deski poszycia
  • Taśma miedziana
  • Armaty i falkonety
  • Kijki do wykonania masztów i rej
  • Bloczki, jufersy i serca
  • Drut
  • Gotowe zdobienia
  • Flagi na papierze o fakturze płótna
  • Żagle wycinane laserowo z naniesionym podziałem brytów i wzmocnień
  • Nici odpowiedniej gradacji
  • Komplet farb akrylowych
  • Pędzle
  • Instrukcja ilustrowana wieloma zdjęciami i opisami, pokazująca nie tylko krok po kroku etapy budowy, ale także zawierająca metody klejenia i malowania na zasadach szczegółowego poradnika
  • Tłumaczenie: Niemiecki, Angielski, Polski

Nazwa kliper wywodzi się prawdopodobnie od żargonowego angielskiego słowa to clip - biec lub ciąć. Mianem tym początkowo, określano nieduże jednomasztowe jednostki, które używane były przez rybaków i pilotów Pensylwanii, Nowej Anglii i Zatoki Chesapeake - angielskich kolonii Ameryki Północnej. Największą sławę zyskali szkutnicy z Baltimore, którzy są uważani za twórców kliprów. Budowali jednomasztowe slupy, kutry, dwumasztowe szkunery, brygi i brygantyny. Rewelacyjne kształty ich kadłubów pozwalały na rozwijanie dużych prędkości, co było podstawową cechą i atutem tych okrętów. Właściciele i kapitanowie kliprów byli często kupcami i korsarzami. Jednocześnie zajmowali się przemycaniem, szmuglem, handlem niewolnikami, korsarstwem. Brali udział w plądrowaniu miast w hiszpańskich koloniach i przełamywaniu brytyjskiej blokady amerykańskich wybrzeży, po ogłoszeniu Deklaracji Niepodległości przez 13. zbuntowanych stanów - 4.VII.1776.

W XIX wieku w oparciu o teoretyczne założenia konstrukcyjne budowano duże oceaniczne statki transportowe również zdolne do osiągania dużych prędkości. Woziły herbatę z Chin i Indii i z tego powodu nazywano je kliprami herbacianymi. Pierwszy zbudowany według projektu Amerykanina Johna W. Griffiths`a 750 tonowy Rainbow zwodowano w 1854 roku w Nowym Jorku.

Ciekawostką jest fakt, że w archiwach stanu Massachusetts zachował się do dzisiaj list kaperski (korsarski) wydany przez władze amerykańskie upoważniający Polaka Feliksa Miklaszewicza do zdobywania i zajmowania statków i mienia należącego do Wielkiej Brytanii. Feliks Miklaszewicz był kapitanem i komendantem dwumasztowego szkunera Prince Radziwil uzbrojonego w sześć małych armat i dwa moździerze. Z tego krótkiego wyliczenia uzbrojenia można wnioskować, że okręt Miklaszewicza był prawie identyczny lub bardzo podobny do Berbice.


Inne produkty tego producenta

 

Serwis stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania Serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji Serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.