Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019

Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019

Tamiya

Tamiya 78019

199,00 zł
Niedostępne


  • Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019
  • Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019
  • Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019
  • Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019
  • Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019
  • Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019
  • Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019
  • Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019
  • Okręt podwodny I-400 - Tamiya 78019

Szczegóły

Dane produktu:
  • Skala: 1:350
  • Długość: 348,5 mm

Zawartość pudełka:

  • Instrukcja budowy
  • Ramki plastikowe z częściami
  • Kalkomanie
  • Elementy fototrawione
  • Podstawka

Model plastikowy do sklejania i pomalowania. Produkt nie zawiera narzędzi, kleju i farb.

Nr farb Tamiya potrzebnych do pomalowania modelu:

  • TS-33 Dull Red
  • TS-66 IJN Gray (Kure Arsenal)
  • X-10 Gun Metal 10ml
  • X-12 Gold Leaf
  • XF-1 Flat Black
  • XF-2 Flat White
  • XF-9 Hull Red
  • XF-12 J.N. Grey 
  • XF-24 Dark Grey
  • XF-64 Red Brown
  • XF-70 Dark Green

Podstawowe kleje i narzędzia potrzebne przy budowie modelu:

  • Klej do modeli plastikowych
  • Klej cyjanoakrylowy
  • Skalpel
  • Pęseta
  • Wiertarka ręczna
  • Cążki
  • Pędzelki
  • Pilnik
Tamiya
Tamiya 78019

Opis

Skala
1/350

Opis

Japoński okręt podwodny I-400 był materializacją koncepcji admirała Yamamoto: wielki podwodny lotniskowiec o dalekim zasięgu, który po skrytym podejściu do wybranego celu np. bazy morskiej USA mógł go zaatakować używając bomb lub torped z 3 samolotów, które przenosił. Okręt ponadto posiadał 8 wyrzutni torpedowych. Mógł płynąć w zanurzeniu 100 m. Szybkość w zanurzeniu wynosiła 6,5 węzła. Wyposażony był w chrapy, które pozwalały na używanie napędu spalinowego w płytkim zanurzeniu. Cały kadłub pokryty był 1 cm warstwą powłoki gumowej, co miało uczynić go niewidzialnym dla radarów i sonarów. W czasie II wojny światowej I-400 był największym na świecie okrętem podwodnym.
Pierwszy I-400 budowany był w stoczni Kure w latach 1943-1944. Wszedł do służby w grudniu roku 1944. Pierwszym zadaniem I-400 miało być przeprowadzenie ataku na atol Ulithi. Samoloty z I-400 miały 17 sierpnia 1945 zniszczyć w samobójczym ataku stacjonujące na atolu okręty USA. Jednak do ataku nie doszło, bo cesarz Hirohito podjął decyzję 14 sierpnia 1945 o kapitulacji Japonii. Do końca wojny zbudowano 3 okręty I-400. Wszystkie zostały przejęte przez US Navy, zbadane i zatopione. Decyzja o zatopieniu była skutkiem wielkiego zainteresowania szczegółami konstrukcji I-400 przez sowieckich szpiegów.

Kupiłeś ten produkt?